Thursday, September 10, 2009

dugaan³

ari nih...
aku nk luahkan kisah sedih aku..
yg berlaku dalam 3hari berturut²..
aku tau..
semua nih berlaku...sbb salah aku sendiri...
terhadap tuhan..
terhadap seseorang..
terhadap sesiapa ja..yang mungkin aku sedari atau x..
cite nye mcm nih...
ari sabtu hari tuh...
kira sabtu minggu lepas arr.
aku x datang keja..
bkn aku xnk datang.
tp keadaan yg memaksa aku utk x datang...
ari isnin company aku cuti..nuzul quran...
ari selasa la bermula segala2nya..
aku dipanggil big boss...
bertnyakan hal aku..
knp itu..knp ini..
knp x dtg la..mcm2 dia soal..
aku pon jawab la...
bile dah kuar tuh aku ingat setel arr..
nsb bek bigg boss aku nih phm situasi aku..
tp bile besoknya..
bini boss tuh..kira big boss no 2 aku arr..
dia tnya MC mna?
sbb x dtg..
aku pon ckp la.
big boss x bg tau kew?
dia ckp x..
aku ckp arr.
aku bkn x nk datng.
tp sebab mslh yg mmg aku x dpt nk elakkan..
dia melenting..
dia kata polisi syarikat la..
polisi practical la..
apa la...
mcm2.
seolah2 xnk bg chance skit pown kat aku..
aku pon x tau apa yg disakitkan hati kat aku nih..
aku x kesah la dia nk ngada2 ke..apew kew..
tp tlg la faham aku...
situasi aku.
aku bkn xnk dtg..
xpa la.
aku biar jek la dia marah aku.
aku sabar..
sabar..
sabar..
biar jek dia ckp sorang²..
pastu khamis..ari nih la..
aku kne marah lg dgn boss aku..kira penyelia aku..
upe²nya..
si big boss 2 aku nih ngadu mcm2 kat semua rangkaian boss² aku kata aku nih kuang ajo..
itu la..ini arr.
aku pon heran..
aku rasa x buat salah pon
tinggi kan suara pon x..
tp apa mslh dia.
aku pon menjawab la lg..
itu ini kat boss aku
xpa la
nsb bek dia phm aku..
kalo ikotkan ptg nih..
company aku wat majlis berbuka puasa kat putrajaya..
aku rasa malas jek nk gi..ilang trus mood aku..
aku pown xtau..
tp aku terpaksa pergi..
pasal menghormati diorg..
aku nih jahat kew arr?
sampai ada jek yg x puas hati ngan aku??
hmm..
Ya ALLAH..
kurniakan lah hambaMu ini ketenangan,kesabaran,kekuatan iman dan takwa..
dalam menghadapi hari² yg mendatang..
serta dugaan yg mendatang..
agar hambaMu ini..
trus merasa nikmatnya dugaan yang diberikan utk memastikan diriku sentiasa dekat padaMu...
berikanlah kekuatan padaku untuk memaafkan segala kesalahan yg dilakukan terhadap diriku..
agar mereka trus dapat menerima taufik dan hidayahMu supaya tidak lagi melakukan perkara sedemikian keatas orang yg lain..
hindarilah diri mereka dari menjadi golongan2 yang bakhil,zalim,dan kejam..
tukarkan lah sifat2 itu menjadi sifat yang boleh membawa kebaikan yang menyeluruh kepada semua orang..
amin..Ya Rabbal a'lamin...

No comments:

Post a Comment