Tuesday, September 1, 2009

dugaan untuk aku..

ari nih aku masok keja balik..
aduh...letihnyaa..
ALLAH sj yg tahu..
mungkin ini akan menjadi titik perubahan dlm idup aku..
aduh..
sedihnya rasa..dpt boss yg tah la.
aku xleh nk describe..
aku nih practical..,
DIPLOMA MECHANICAL ENGINEERING..
tp pesal aku kne wat kja2 DESPATCH??
aduh..
aku pon rasa mcm nk blah jek.
ko bnyg arr
jue kata kat aku...(jue nih budak lma kat situ)
dia kesian tgk aku...
pasal keja trok sgt
tp elaun..
mcm nk menindas pekerja..
aduh..
cmne la org melayu nk berjaya bila melayu tindas melayu??
aku keja terok2..
tp aku dpt RM250 jerk
bkn nk demand..
tp kne la sesuai dgn tenaga yg aku keluarkan.
despatch dlu pon gaji basic pon RM800..
blom elaun lg...
aku nih???
yg keja mcm nk haram.
hujan ke panas ke diorng x kira janji benda tuh hanta...
dapat 250
aku agak gaji pakistan kedai sebelah lg mahal la..
td aku gi sunway,wangsa maju,daya bumi kat pejabat pos besar tuh...
dalam ujan2..
sikit pon diorg x pndang..
dah ar sblm hanta diorg siap marah2 aku...
kata aku main2 la..
xserius la..
cbe korng pikir..
aku nk anta benda tuh awal..
diorg suh wat mcm2..
pastu hamun aku..
aku redha jek la.
aku masih mampu tersenyum..
aku terpikir,,,
mcm nih melayu nk berjaya???
btol kata tun mahathir.(ini bukan politik)
melayu mudah lupa,alfa,lalai bile dah dikemuncak..
bangsa sendiri dipijak2..
xpnh ke diorg pikir masalah au??
daya aku??
tau main arah jek..
selagi aku mamppu bersabar.
aku akan berusaha untuk bersabar..
ya ALAH...kukuhkan lah kesabaran hambaMU yg hina lagi keji ini....
Ya ALLAH..
tunjukkan lah cahayaMU..
selamatkanlah hamba2MU..
sedarkanlah BOS aku...
mungkin dengan sedikit dugaanMU dapat menyedarkan mereka..
untuk kembali padaMU..
Ya RABBI..
tunjukilah mereka dgn cahaya petunjukmu..
agar mereka terus berada dalam landasanMU ya ALLAH,Ya RAHMAN,ya RAHIM...
amin ya rabbala'lamin...

3 comments: