Thursday, December 13, 2012

cerita tentang ehem2...

assalamualaikum..
alhamdulillah... telah Allah permudahkan segala urusan..
dalam meniti hari2 mendatang..
huhuu...
baru2 nih...aku baru ja buat seminar pengurusan jenazah
utk koko aku..
bkn koko cekelat 2 ek..haha
ada la sikit2 gmba ngn video aku boh...
just nk share pengalaman ja

waktu 2...hnya Allah ja yang tahu..betapa nerves nye aku..
heeee
pasal 2 la first time aku bercakap dan handle sendiri slot 2....
mula2..merepek2 aku cakap..
last2
bile dah naik sheikh..
mle ah terasa mcm ustaz shahrir..haha
leh ganti ustaz shahrir nih..
pewwwwhhhh
hahah
2 la tag line ustaz...
atau leh disebut ustaz pewhhh..
gahaha

alhamdulillah
dengan sedikit ilmu yang aku ada..
aku practickan dalam seminar 2..
alhamdulillah
lancar...dan segala soalan2 yang dikemukakan..
aku boleh menjawab dengan rasionalnya,,
hehe
nasib baik aku x ajar ajaran sesat..
bak kata ustaz..haha

yang datang bkn calang2 org..
kadang2 org 2 aku tahu..
ilmu dia lagi lebih dari aku
tp Allah permudahkan aku
menjawab soalan2 dikemukakan




huhu..nih masa sebelum nk program..
saje la check2 ape yang patot..
konon jadi penceramah haram...
leh wat sesuka hati..
hahaha
2 tgh nerves ah 2..
saja hilangkan rasa 2..
2 merayau2...



yang nih besa ah..
time pendaftaran..
aku wat kaco kat kaunter 2..hehehe...
dengan muke x senonoh..hahaha
haha..bajet2 cute..zubair2...haha..
sehari x kaco org..2 bkn ko la gamaknya..
haha

mcm x caya ja aku leh menjadi penceramah haram..
xmcm lempeng ..
tp jadi cekodok..
cekodok pown layan gak..hehehe..

mmg agak penat la bila mengendalikan program
mlm sblm 2 ..
aku tido pkul 4 pagi kat masjid..
nk pastikan segalanya lancar..
tp..
dari segi progress la.
mcm slide...
bahan2..
tp aku sendiri x stdy nk berucap depan org.
2 jadi lempeng hangit 2.
hahaha
skng nih...
dah nk final..
ape la nk jawab nnti..
heee
jawab pasal jenazah leh x..
hahaha
yang 2 aku tauu ah..
heeeeee

nih aku sertakan sedikit
video2...
utk tatapan kowrang..
yang nk bahan aku
heeee








heeee...
malu plak nk tnjuk   ....p/s:.eh dah nih...gedik lak...dah tnjuk malu2 lak..sekeh sat lg tau ah...:P

kalo korang perasan
tangan aku 2..
keje dok atas jerk.
hahahaha
aku pown x perasan benda 2.
hahaha

kalo korang jmpe ape2 kesilapan
bg tau la...sambil bahan2 aku,.hahaha

alhamdulillah..
feedback yang aku terima..
respond positive dari peserta..
dari ajk...
dari ustaz.
ape yang aku kata...diorg mudah faham dan padat..


yang x tahan 2..ada dak kata..
lps nih leh ganti ustaz shahrir dah..
heeee
maaf ye ustaz..
lps nih bg saya take over ek..
:P
hahaha

siap ada kata lg..USTAZ ZUBAIR..
hahaha
xlayak lg la.
bahasa pown merapu2..
nk jadi ustaz..
heeee

tp doa2 la agar suatu hari nnti..
aku leh jadi USTAZ ZUBAIR...
xjadi btol2 pown...
aku nk menjadi ustaz pada isteriku,..
pada anak2....
peeewwhhh..
romantik 2...hahahaha
haha
tp 2 la matlamat aku..
nnti akhirat nnti..xda la anak2 dan isteri2 aku...[isteri2???? mcm nk kawin bnyk jerk..]
mempersoalkan kenapa x bg didikan agama kat diorg..
ape nnti aku nk jawab di hadapan Allah

sebelum nk berumah tangga.
kne penuhkan diri dengan ilmu agama..
insyaAllah
baru la perkahwinan 2 Allah redha..
dan bersama2 menggapai syurga Allah

cerita bab calon...
haihhh....
sape nk jadi isteri aku hempuk keyboard laju2...
hehehe
jahanam2..hehe
jgn ada lak yang buuat...xnk tanggung kerosakan..hahaha

biar la siapa 2 menjadi rahsia Allah..
:)

ok la..
2 saja titipan dari aku...
kalo ada masa..
aku nk wat puisi skit..
mcm post sebelum nih..tp tggu mood datang..
heee
akhir kata dari aku

ingat la kematian..kerana dengan mengingati mati..maka kita akan lebih takotkan Allah...dan ia akan mendekatkan diri kita dengan Allah..
jangan disangka sesuatu yang buruk itu buruk...sedangkan yang dilihat hanya luaran...lihatlah menggunakan mata hati..maka akan terjawab segala persoalan hati..
semoga Allah terus merahmati dan memberkati kalian...

assalamualaikum...

pecah kaca pecah gelas..
dah pecah gelas ngn kaca 2 x kn tgk ja... kasi bayar laaaaa....
:P

4 comments:

  1. alhamdulillah... penuh ilmu didada.. boleh la ajor.. bagus la zubair.. ada keyakinan dalm penyampaian.. xramai pun yg ada keyakinan cmtu pda student, kalau keyakinan ada kadang ilmu kurang...
    btw. tahnia...
    untung la sape jadi isteri zubir.. haha

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..bgus sgt pgisian ustaz zubair kita..terbaiikk!! xpa, ni baru permulaan..insyAllah mana la tau kot2 lps ni mmg leh gnti ustaz shahrir dlm bab menguruskan jenazah..bkn semua org ada skill 2..^_^
    ehem3x!!insyAllah,bakal imam ni suatu ari nt akan bertemu dgn bakal makmumnya..waaahh!! mndalam kata2 ni..chwah!! hehe..apa2 pun,nice prkgsian..terus kan usaha dlm medan dakwah ni..kekuatan xperlu ditunggu, tp perlu dicari..takbiirr!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...sape la gamaknya makmum nnti..haha...dakwah versi rock..hehe

      Delete